BKK: Kerékpáros híd lehet a Lánchíd

0

Hosszú interjút adott a HVG-nek a BKK új vezérigazgatója, három fontos témát szemlézünk.

Lánchíd

A legjobb az a forgatókönyv lenne, ha

“a Lánchíd, az alatta futó villamosvasúti alagút és a Váralagút felújítása egyszerre indulna, és ezzel párhuzamosan elkezdődne a hídfőterek felújításának a tervezése,”

– mondta Varga Ivett.

Viszont erre egyre kisebb az esély a jelentős költségek miatt. “A minimálverzió az, hogy csak a hidat újítják fel, de akkor is rövid időn belül szükség lenne a villamosalagút rekonstrukciójára,” tette hozzá. Kijelentette:

“a BKK részéről ez az egyik legsürgetőbb projekt, mert lezárni ugyan egyelőre nem kell a hidat, de azon el lehet gondolkozni, hogy bevezessünk-e további korlátozásokat, hogy ne romoljon az állapota.”

Varga úgy látja, hogy klasszikus gyalogoshídnak nem lenne alkamas a Lánchíd, mert “egy átlagos magasságú ember az útpályáról a láncok magassága miatt nem lát rá jól a Dunára.”

Az viszont már reális terv lehet, hogy kerékpáros és közösségi közlekedésre használnánk csak, de a “városvezetés erről is a lakossággal szeretne egyeztetni.”

Kötöttpályás fejlesztések

“A Műegyetem előtti rakparti villamossal azonnal el tudnánk indulni, gyakorlatilag rendelkezésünkre áll a közbeszerzési dokumentáció, minimális tervezési feladat van még hátra, hogy a vágányok füvesítettek legyenek. Ezzel teljes lenne a budai fonódó villamoshálózat,”

– mondta a BKK új vezetője.

Varga szerint a felújításokat a 2-es villamossal lenne érdemes kezdeni, illetve nem titok, hogy városvezetés tervezi a pesti fonódó villamosösszeköttetést is, a Lehel tér és a Deák Ferenc tér között a Bajcsy-Zsilinszky úti tengelyen.

Hozzátette: ezügyben a Nyugati téri felüljáró helyzete a legkritikusabb, mert

“ott vagy egy állagmegóvó beruházásról kell rövid időn belül dönteni, vagy pedig a felüljáró elbontásáról.”

E-jegy-rendszer

A korábban bedőlt projekt lezárásáról és elszámolásáról tárgyalnak a megbízott céggel, mondta.

“Az e-jegy-projektet önálló beruházásként gondolnám el. Azt nem hiszem, hogy a főváros teljes területén, minden vonalon azonnal bevezethető, ez először a kötöttpályás és elsősorban a metróvonalakon történhetne meg,”

– jelentette ki Varga Ivett.

Szerinte néhány éven belül Budapesten ez egy működő rendszer lesz.

Amennyiben nem szeretnél lemaradni a friss információkról, kattints a feliratkozás gombra!

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.