Elszámította magát az RTL Klub

0

Egy hét után úgy tűnik, az RTL Klub társkereső realityjei nem fogják megváltani a világot, hiszen mind a Love Island, mind a Házasodna a gazda a csatorna átlagos közönségarányától elmaradó számokat produkál. Kérdéses, hogy sikerül-e valahogy felpörgetni ezeket.

Az őszi időszakban mindkét nagy kereskedelmi tévécsatorna komoly kínálattal készült, ám a műsorokat nem egy időpontban, hanem folyamatosan kezdték el műsorra tűzni. Így az RTL legerősebb hétköznapi programja, a Drága örökösök már augusztus közepén adásba került, de volt olyan műsorszám, ami csak a hónap végén vagy éppen szeptember 1-én startolt. Ennél jóval koncentráltabban indult a TV2-nél az őszi szezon, de azért itt is volt egy kéthetes sáv, amíg az őszi kínálat teljes lett. Mindez azonban nem azt jelenti, hogy kőbe lenne vésve bármi is, hiszen mindkét adó „reszelgeti” a műsorstruktúrát, helyeznek át programokat, vagy éppen megváltoztatja egy-egy adás hosszát.

Ilyen volt, amikor szeptember 1-én az RTL Klub őszi kínálatának egyik legfontosabb új darabját a Love Island reality-t próbálta a TV2 megtorpedózni azáltal, hogy vasárnap bedobtak egy különkiadást a jól indító Ázsia Expresszből. Nehéz megállapítani, hogy ez mennyire járult ahhoz, hogy a társkereső visszafogottan indított, de tény, hogy nem hozott átütő sikert. Ráadásul a következő napokban sem sikerült a program közönségarányát növelni. Ebben persze szerepet játszhat az is, hogy eleve egy megosztó formátumról van szó, ami a fiatal generáció számára érdekes lehet, de bizonyos kor felett már keveseket köt le, hogy fürdőruhás fiatalok nem túl magas röptű társalgását figyelje.

Más kérdés, hogy a Love Island azért a Való Világ ultratresh szinténél jóval magasabban van, de ez inkább az előbbi valóságshowt minősíti. Arról az induláskor mi is írtunk, hogy a Love Island csak a briteknél hozott átütő sikert, míg Észak-Európában a nálunk is ismert Éden Hotel volt, amit a nézők szerettek.

Utóbbi műsor nézettségi adatai akár figyelmeztető is lehetett volna, hiszen a Viasaton hiába hozott a csatorna számaihoz képest magas átlagokat, amikor a TV2-re átkerült, akkor sem lett a közönségaránya lényegesen jobb. Ami arra is utalhatott, hogy egy korlátozott kört hoznak csak lázba az ilyen formátumok. Persze a relity műsorok esetében kulcskérdés a szereplőgárda összeválogatása, az RTL-nél esetleg bízhattak abban, hogy ebben felül tudják múlni a versenytársukat, ami a Love Island sikerét is megalapozhatja.

 

 

Amennyiben nem szeretnél lemaradni a friss információkról, kattints a feliratkozás gombra!

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.