Melyik a legjobb kardió edzés?

0

Egyáltalán nem mindenki van oda a kardióért, de ha zsírt szeretnél égetni, akkor muszáj beiktatni az edzéstervedbe. Szerencsére sokféle kardióedzés létezik.

Személyi edzők szerint aki szeretne megszabadulni néhány zsírpárnától, annak mindenképpen kell kardióznia. Ugyanakkor minden valamirevaló szakértő hangsúlyozza, hogy nem lehet csak hasból fogyni.

Ezek az edzések a tested minden tájáról leolvasztják a zsírpárnákat; nem lehet egyetlen testrészt célba venni. Ezen felül mondanunk sem kell, hogy a zsírégetést a konyhában kell kezdeni: feldolgozott ételek helyett teljes értékű hozzávalókra kell váltanunk, az étrendünknek zöldségeken kell alapulnia és alaposan vissza kell venni az alkohol- és cukorbevitelből. (Most csak néhány alapvetést soroltunk fel; ide kattintva tudhatsz meg többet a zsírégetést célzó étrendről.)

Na de vissza az eredeti kérdéshez: igen, kellenek kardióedzések a zsírégetéshez, és így a hasi zsír égetéséhez is. De milyen kardióedzés a legjobb és mi kell még az optimális eredményhez?

Fontos kiemelnünk, hogy a kardio- és az erősítő edzés általánosságban az egészségedre és az állóképességedre jótékony hatással van, ideértve a testtömegedet is. A kardió emellett a szíved és a tüdőd egészségét is javítja, csökkenti a vérnyomásodat is.

Ha a HIIT-edzést választod, kábé heti 75 perc ajánlott, vagyis heti kétszer 35-40 perc úszás vagy futógépezés már nagyot dobhat a közérzeteden. Ehhez adj hozzá még heti 2-4 erősítő edzést is.

Ha csak most kezdesz el sportolni, semmiképp ne vállalj be heti 4-6 edzést, mert ez fenntarthatatlan lenne és túlterhelne fizikailag, szellemileg és időben egyaránt. Kezdd heti 2 alkalomnyi gyaloglással, így elkerülheted a sérülést.

Ahogy kezdesz hozzászokni a terheléshez, emelheted a tétet; a lényeg a fokozatosságban van. Az erősítő edzéseknél is szép lassan egyre nehezebb súlyzókat használj vagy más módon növeld a terhelést, hogy elkerüld a holtpontokat a fogyásban.

Amennyiben nem szeretnél lemaradni a friss információkról, kattints a feliratkozás gombra!

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.