A lengyel vasút a jelenlegi 15 ezer km 230-as pályához 2022-ig még építene 5 ezer km 250-es pályát

0

A PKP a központi vasút fővonalát modernizálná a Kłodzko-Częstochowa-Kielce-Lublin szakaszon a sebesség 250 km/h-ra történő növelése céljából – számolt be róla a Rynek Kolejowy.

Tegnap reggel egy nagyszerű pályázatot jelentettek be Varsóban a PKP székházában pályamódítás tervezésére.

A pályázatokat a vonalon lévő fontos állomások korszerűsítésére irányuló pályázatot is megnyitották.

Sikertelen pályázatok után a PLK és a PKP Energetyka feladta, Psary és Knapówka állomások rekonstrukcióját, villamosítását a tervezési és építési rendszerben.

Az építési munkákra vonatkozó pályázatot csak a dokumentáció előkészítése után hirdetik ki.

Az építési munkálatokat a Psary állomáson 2021-ben tervezik, míg a Włodowska Góra és a Knapówka állomáson 2022-ben.

Ezen a héten ajánlatokat nyitottak a dokumentációs pályázaton. Az I. részben (Sub-Knapówka) a következő javaslatokat nyújtották be: Schuessler-Plan (1,5 millió PLN), Idom (1,7 millió), Infra-Projekt (1,1 millió) és a CE Projekt (1,3 millió).

A becsült költség meghaladja az 1,3 millió PLN-t (bruttó árak).

A II. Részre (Psary állomás) csak két jelentkező jelentkezett: Schuessler-terv (3,5 millió PLN) és a CE Projekt (3,8 millió). A becsült költség 6,2 millió PLN. A III. Részben (Góra Włodowska állomás) mind a négy ajánlat meghaladja a becsült költséget, amely 662 ezer összeget tesz ki. Bruttó PLN A legközelebbi az Infra-Projekt volt, amely kevesebb, mint 710 ezer javaslatot tett.

Nagy pályázat a pálya 250 km/h sebességgel történő emelésére.

Nemrég hirdették meg a PKP vezetői és a lengyel közlekedési miniszter Jacek Sasin (Pis) a másik pályázatot a projektdokumentáció kidolgozására és a szerzői felügyelet mellett a pályamódítás végrehajtására szinte az egész CMK-n (15,385 km-től 204,940 km-ig), annak 250 km/h sebességhez történő adaptálására.

A PLK meg akarja szerezni a fő fővonalak osztályvonalának kialakítását és a síngeometria hozzáigazítását a feltételezett sebességhez.

A vállalkozóval kötött szerződés 2022 végéig érvényes. A licitkötvény összegéből arra lehet következtetni, hogy több millió zlotyt különítettek el a feladatra.

Intop az egyik viaduktnál és közel másokhoz.

A 16 mérnöki létesítmény CMK-ba történő rekonstrukciójához tartozó vállalkozó kiválasztásáról még mindig nincs információ. A decemberi elektronikus aukció során a legelőnyösebb ajánlatot az Intop és a Sarinż konzorcium nyújtotta be. Érdemes megjegyezni, hogy egy héttel ezelőtt az Intop szerződést írt alá Włoszczów csillagossal a CMK feletti viadukt rekonstruálására, valamint a 0233T sz. Poviat út mentén a Secemin – Bichniów szakaszon történő elérési útvonalak rekonstruálására. A beruházási költség 2 721 990,00 PLN.

A feladatot az állami költségvetésből társfinanszírozják az Önkormányzati Közúti Alap, a Włoszczowski Poviat és a Secemin község költségvetése.

A teljes rekonstrúkció a 230-ról 250-re történő növelés 2024 év végi határidővel bír, mindemellett a PKP Intercity újonnan vásárolna 25 darab nagysebességű villamos motorvonatot.

Ajánlat egyelőre nem érkezett.

Amennyiben nem szeretnél lemaradni a friss információkról, kattints a feliratkozás gombra!

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.