Új, háromszekciós dízelmozdonyokkal erősít az orosz RZD

0

A Brjanszki Gépgyárban (BMZ) megépített, hatalmas mozdonyokat a napokban vehette át Komszomolszk-na-Amuréban az Oroszországi Vasutak (RZSD). A gépekkel Kelet-Szibériában és Oroszország távol-keleti részein, zord időjárási és domborzati körülmények között fog nehéz tehervonatokat vontatni a vasúttársaság.

A Railway Pro arról ír, hogy az első 3TE25K2M-et még 2017-ben építette meg a Traszmasholding (TMH), a prototípus gép tesztjei tavaly októberben zárultak le.

A háromszekciós dízelgépek AC/DC meghajtással és tengelyhajtás-szabályozással látták el. A mikroprocesszoros szabályozású dízelerőforrás alacsony hőmérsékleten és nagy magasságokban energiatartalékokkal rendelkezik.

A mozdony tapadásának javítása, valamint a szükséges karbantartás mennyiségének csökkentése érdekében innovatív alkatrészeket használtak fel a mozdonyban. A gépek plusz üzemanyag- és homoktartállyal is felszerelték.

A széles, 1520 milliméteres nyomközű mozdonytípus két-, három- és négyszekciós kivitelben is elérhető; az RZSD által rendelt háromszekciós verzió 9300 kilowatt (12 ezer 648 lóerő) teljesítményre – szekciónként egy-egy 3100 kilowattos dízelmotor – és akár 7100 tonnás szerelvények vontatására is képes.

A TMH szerint a 3TE25K2M-ek hadrendbe állításával húsz százalékkal több árut lehet majd szállítani a burjátföldi Takszimo és a habarovszki határterületen fekvő Szovjetszkaja Gavany-Szortirovocsnaja kikötője között, a Kelet-Szibériában és a távol-keleti térségben vezető Bajkál-Amur vasútvonalat (BAM) használva.

A mozdonyok kiszolgálásához Komszomolszk-na-Amuréban karbantartóbázis is létesült – számol be az International Railway Journal.

Amennyiben nem szeretnél lemaradni a friss információkról, kattints a feliratkozás gombra!

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.