Újabb 250 személyvagont korszerűsít a PKP Intercity 200 km/h sebességre

0

A vasútársaságnak jelenleg 520 személyszállító vagonja nincs üzemben – mondta Andrzej Bittel közlekedési miniszterhelyettes az inforail.pl-nek adott interjújában.

Bittel hozzátette, hogy a karbantartás 5. szintjén tervezett javítások közül 470 kocsi van a folyamatban levő és bejelentett eljárások alatt azaz nagyszabású korszerűsítést kezd meg a PKP Intercity.

További 50 vagonnak még ki kell hirdetni az 5. karbantartási szintű javítását és újbóli üzembe helyezési pályázati eljárását.

Bittel más érdekes adatokat is adott.

Tehát 2020. február 6-tól kezdve a társaságnak 120 kocsi van, amelyek alkalmasak 200 km/h sebességgel történő szállításra, és 1200 kocsi, amelyek 160 km/h sebességgel haladhatnak.

A PKP Intercity azt az álláspontot képviseli, hogy a rendelkezésre álló gördülőállomány megfelel az alkalmazandó szállítási ajánlatnak mivel több tucat új mozdonyt vásárolt a PKP Intercity és további több tucat új mozdonyt vásárolnak a közeljövőben, de legkésőbb 2022-ig.

A gördülőállomány-stratégia végrehajtásának egyik legfontosabb oka azonban a növekvő vasúti utazások iránti igény Lengyelországban, ami az elmúlt 3 évben rekordot döntött.

Ezért kell a vontatójárművek hiányának kockázatának megvalósulásának lehetőségét kiküszöbölni, ezt pedig új mozdonyokkal lehet.

Ezenkívül megtudtuk, hogy 2020. február 6-tól folyamatban vannak összesen 416 kocsi korszerűsítésére és 81 kocsi beszerzésére irányuló eljárások.

További 255 kocsi korszerűsítésére eljárás indult még 2019-ben.

2020 végére a gördülőállomány-stratégiában előírt egyéb kocsik korszerűsítésére és beszerzésére irányuló eljárás beterjesztését tervezik.

Összességében a PKP Intercity gördülőállomány-beruházások 2020-ban 995 millió PLN-t fognak állami forrásból felhasználni.

A tervek között szerepel 15 darab Pesa Elf II-es sorozatú villamos motorvonat beszerzése különleges Intercity közlekedésre kialakítva, a nemrég megrendelt 30 darab mellé újabb 60 darab Newag Griffin villamosmozdony 160 km/h sebességre alkalmasat, 30 darab Newag Dragon 2-es típusú villamosmozdonyt 200 km/h sebességre alkalmasat és 15 darab Siemens Vectron típusú villamosmozdonyt 160 km/h sebességre alkalmasat és 25 darab nagysebességű villamos motorvonatot 250 km/h-ra alkalmasat.

Feltételezhetően 2021-ben is tudják folytatni a jelenleg 30 éves átlagéletkorú EU07 és EP07-es mozdonyok modernizálását amiből további 100 darabot kívánnak teljes modernizálás mellett 160 km/h sebességre felújítani – zárta a közlekedési miniszter helyettes.

Amennyiben nem szeretnél lemaradni a friss információkról, kattints a feliratkozás gombra!

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.